1393-10-09 19:28
855
0
8080

اگر واکنشی به حادثه عاشورای 88 تهران داده نمی شد لکه ننگ ابدی بر چهره ایران و ایرانی می ماند/ 9 دی را نباید یک حادثه انتخاباتی و اتفاق جزئی سیاسی قلمداد کرد

سخنگوی اسبق دولت و شورای نگهبان با اشاره به اینکه اگر 9 دی اتفاق نمی افتاد و درسایر شهرها نیز واکنشی در برابر حادثه عاشورای 88 تهران داده نمی شد لکه ننگی ابدی بر چهره ایران و ایرانی بر جای می گذاشت.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر غلامحسین الهام سخنگوی اسبق قوه قضاییه و شورای نگهبان عصر امروز 9 دیماه در نشست بصیرتی 9 دی که توسط هیئت حیدریون شهرستان گرگان در تالار ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گرچه قبل از 9 دیماه سال 88 مردم ایران در دفاع از حریم سید الشهدا مراسماتی  برگزار می شد اما به دلیل برگزاری این مراسم (9 دی) در عموم استانها و تهران که مرکز این جسارت به خیمه عزاداری امام حسین (ع) بود ، روز 9 دی سمبل و نماد این حرکت قرار گرفت .

دکتر الهام افزود: 9 دی جنسی دینی و حسینی دارد و فراتر از سیاست و حتی حاکم بر سیاست است و درواقع سیاست در پرتو اوست و اگر این پرتو برداشته شود این سیاست نامشروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر 9 دی اتفاق نمی افتاد و درسایر شهرها نیز واکنشی در برابر حادثه عاشورای 88 تهران داده نمی شد لکه ننگی ابدی بر چهره ایران و ایرانی بر جای می گذاشت و واکنش 9 دی در واقع حب الحسین مردم ایران و تجلی پیوند عمیق و عاطفی آحاد ملت باسیدالشهدا و عاشوراست .

سخنگوی اسبق قوه قضاییه بیان کرد: این پیوند مهم رمز ماندگاری ما و بخشی از هویت ایرانی ما را می سازد چون هویت ایرانی همیشه با محبت اهل بیت بویژه امام حسین (ع) بوده است و در سال 61 هجری وقتی واقعه عاشورا اتفاق افتاد چند ماه بعد وقتی خبر به ایران رسید مردم سیستان علیه برادر عبیدالله بن زیاد که حاکم سیستان بود شوریدند و او را بیرون کردندو این اولین قیام برای عاشورا و پیگیری خون اباعبدالله بوده است .

غلامحسین الهام به این موضوع اشاره کرد که این مهر غیرت و حق جویی بر جبین تاریخی ما زده شده حال چگونه می توانستیم در سال 88 شاهد یک بازگشت و جسارت به نماد حق گویی و حق خواهی باشیم و از کنار این موضوع بی تفاوت بگذریم .

وی تاکید کرد: 9 دی تکرار این پیوند است و سمبل رابطه عمیق قلبی و عاطفی باسیدالشهداست و 9 دی را نباید یک اتفاق جزئی سیاسی در تاریخ سیاسی قلمداد کرد و یک حادثه انتخاباتی نبود یک جریان عمیق فرهنگی ، فکری و اعتقادی بود .

دکتر الهام یادآور شد: تاریخ نشان داده حکومت های ظالم هر وقت خواستند بر کشوری مسلط شوند به دنبال حذف نمادهای اصیل دینی بودند مثل رضاخان و لذا درسال 88 هم به دنبال حذف نماد عاشورا بودند .  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.